Minőség!? Vagy tényleg MINŐSÉG
Bizonyára mindenki találkozott ezzel a kifejezéssel. Valamint számos hirdetésben benne van ez a szó. MINŐSÉG! S ezek variánsai.
Ami most nekem feltűnt rengeteg social media oldalon a szolgáltatók így jellemzik magukat vagyis az általuk kínált szolgáltatást. Azért is mondom ,hogy szolgáltatást vagyis a szolgáltatókat venném gorcső alá mert én is ebben a szektorban “versenyzem”
Igazából ezzel a kis szösszenettel a megrendelőknek szeretnék segíteni. Legyenek
-magánszemély
-menyasszony, vőlegény
-céges megbízott stb.
Na de vegyük is sorra mik azok a jelek amik utalnak arra ,hogy profi szolgáltatóval állunk szembe. Valamint ha ezek esetleg nincsenek meg vagy részben hiányoznak érdemes elgondolkozni vajon igaz ,hogy profi? Na most a választ mindenki saját magában fogalmazza meg.
– Az első adandó alakalommal való kommunikáció
– Szerintem a rugalmasság
– Profi háttér (web, social media, email stb)
– Profi eszközök. ( pl egy fotós nem egy régi típusú mobillal fotóz vagy nem egy fából összetákolt bárpultal mondom ,hogy profi báros)
– A használt anyagok ,alapanyagok minősége… (ide szándékosan nem írnék példákat mert tudva levő mindenki számára.) Persze ez szolgáltatókként változó.
– A vendégekkel való kommunikáció, bánásmód. De ide tartozik a megrendelő is.
– Mindenki a saját területén a szakmai alázat.
A sikeres rendezvény alap pillére ha a szolgáltatók közösen surlódás mentesen tudnak együtt működni. Ez például a saját tapasztalataimra alapozom. Persze ha valaki profi nem kell azonnal nagyképűen viselkedni. Pláne akkor nem ha semmilyen tartalommal vagy extra dologgal nem tudja megtölteni a saját szolgáltatását.
Nem feltétlen csak a saját szegmensemet szeretném kiemelni mint vendéglátás. Na erről mondjuk azért órákat tudnék mesélni. (mondjuk sokan meg is sértődnének azokon, persze azért mert könnyebb megsértődni mint elgondolkodni és javítani. )
Na de vissza a kiindulási gondolathoz. Minőség…
Mi is a minőség fogalma: ez egy hétköznapi kifejezés, valaminek a jóságát a milyenségét mérjük vele. Az adott termék vagy szolgáltatás mienségét meghatározó szó. Gyakran az árral hozzuk szinkronba a szó jelentését. Tehát ha valami drága akkor az minőségi is.
Ebben az esetben ha ezt hitted el kell ,hogy szomorítsalak. Nem így van. Nagyon sokszor láttam már az ellenkezőjét. Csak egy egyszerű példával. (senkit nem megbántva. Tudod ahogy mondják akinek nem inge…. )
Ha meglátok egy bármilyen buliba lemezlovászt (dj) és minden eszköze a legújabb vagy a legjobb minőségű az nem azt jelenti ,hogy ő jó is abban amit csinál. De az ellenkezőjére is láttam nem egyszer példát.
De az is hozzá tartozik az igazsághoz ,hogy rossz minőségű alapanyagból sose lehet szuper ételt vagy koktélt készíteni. Tehát az ellenpélda nem mindenre igaz. Véleményem szerint fontos h érts ahhoz amit csinálsz de a legfontosabb legyen is hozzá érzéke, érzéked.
Ha mind ezen tényező egyszerre jelen van akkor beszélhetünk szerintem MINŐSÉGRŐL. Azt ,hogy ezt hogyan árazod be az a Te döntésed. De remélem a megrendelőnek lesz mindig annyi véleménye neki mennyit ér a Te MINŐSÉGI SZOLGÁLTATÁSOD.